**)
1) Modellen er forsynet med sneplov, hvilket forbilledet ikke havde monteret før 1980.
2) Litreringen er Ma 461-Am 501-Bm 521-Bs 481 på modellen, men underlitraen burde have været med store bogstaver (reduceret med ca. 25%).
3) I vognen litra AM mangler der et WC vindue i ene side
ad 1) Sneploven burde let kunne udskiftes med en banerømer som på 1. version af lyntoget.
Om Roco selv vil lave en sådan, eller om en af vore småserieproducenter vil fremstille en sådan banerømer er pt. uvis.
ad 2) Der er ikke så meget at gøre ved problemet på de udsendte sæt, men det kan formentlig rettes til den næste sæt (foråret 2004).
ad 3) Der skal en ændring til i formen, for at det manglende vindue kan komme på plads.
Fra Roco's danske agent har jeg fået oplyst, at man ikke har planlagt at bringe en banerømer, men at man vil bestræbe sig på at rette de øvrige ting i de kommende oplag. Måske burde man også overveje brunerede hjul på version 2 & 3 af lyntoget. |
Ikke let at være producent:
At det ikke altid er let (trods store anstrengelser) at være producent af danske modeller illustreres vel bedst med, at selv om man hos DSB har regler for mange ting, tja så findes der ofte afvigelser fra disse på virkelighedens materiel.
F.eks. kendes der til billeder af litra BM 524, hvor 'm'-et er skrevet med et lille og ikke med et stort 'M' (reduceret med ca. 25%).
Skulle du være interesseret i de øvrige nyheder fra Roco, så kan du
KLIKKE HER
|